Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

همه عوامل نا امنی بلوچستان یا بی گناهانی بی نوا؟! حبیب الله سربازی


همه عوامل نا امنی بلوچستان یا بی گناهانی بی نوا؟!
حبیب الله سربازی
در تاریخ 11 دی ماه یک معلم سیستانی و یک بلوچ به نام های عیسی شهرکی و ادهم صبوری توسط یک راکب خودرو ترور شدند. به گفته شاهدان راکب خودرو پس از ترور ادهم صبوری سه دقیقه بعد در طول همان جاده عیسی شهرکی را ترور می کند گویا می دانسته در همان محل در حال خرید نان است.
تا تاریخ 14 دی ماه مسیر های سرباز بسته نبود و هیچ کس متهم نشد و بلکه مسئولان کشوری چون سردار ذوالفقاری و استانی چون معاون استاندار در اظهارات مختلفی این اقدام را "مجرمانه" (یعنی بر اساس اغراض شخصی) خوانده و آن را تروریستی ندانستند.
14 دی ماه، و پس از فشارهای که از سوی مرکز به مسئولان تامین امنیت استان وارد شد ورق برگشت، صبحگاه (پیش از اذان صبح) در حالی که مردم روستای نصیر اباد در خواب بودند، 33 نفر در حمله به منازلشان در گوشه گوشه روستا و در حالی که خواب بوده اند بازداشت می شوند.
15 دیماه، سپاه پاسدارن در خروجی سایت خود اعلام میکند که یک گروه تروریستی 9 نفره در سرباز منهدم شده است. ساعاتی بعد سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان آمار بازداشت شدگان را 12 نفر اعلام می کند. اندکی بعد حسینعلی شهریاری نماینده سیستانی های زاهدان در اظهاراتی با سایت عصر هامون آمار بازداشت شدگان را 9 نفر اعلام می کند و هر گونه ارتباط بازداشت شدگان با جیش العدل را رد کرده و ان را یک گروه مجزا و بسیار خطرناک تر از جیش العدل اعلام می کند.
مسئولان نامبرده در اظهارات خود اعلام می کنند افراد بازداشت شده به ترور مولوی جنگی زهی که 4 سال قبل ترور شده و پرونده به نحوی مختومه اعلام شده بود شرکت داشته اند. و به ده ها مورد عملیات انفجاری اعتراف کرده اند.
16 دیماه، سردار اشتری جانشین فرماندهی انتظامی بلوچستان اعلام کرد بازداشت شدگان نصیر اباد به 90 درصد کلیه نا امنی ها از سال 86 تا کنون اعتراف کرده اند.
19 دیماه، دختر ملک محمد ابادیان در نامه ای به سردار رحیمی از اظهارات یک بام و دو هوایی مسئولان در ایراد اتهامات به نصیر آبادی ها و پدر خودش که مدتهاست بخاطر اتهام ترور جنگی زهی در زندان است ابراز تعجب کرده و کلیه اتهامات پدرش و بازداشت شدگان نصیر اباد را بی اساس خواند.
21 دیماه، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در تلاش برای حل این تناقض هر گونه همکاری بازداشت شدگان نصیر اباد در ترور مولوی جنگی زهی را رد کرد
24 دیماه، سردار رحیمی در اظهاراتی جدید گفت: طی عملیاتی که با همکاری دستگاه قضا، سپاه و اطلاعات انجام شد، 18 نفر از یک باند تروریستی که اقدام به ناامنی‌هایی در استان می‌کردند، بازداشت شدند. این در حالی است که قبلا خود وی از رقم بازداشت 12 نفر نام برده بود.
10 بهمن ماه، سید باقر حسینی نماینده زابل گفت: پس از دستگیری 12 تروریست در ارتباط با این پرونده شناسایی دیگر عوامل ادامه داشت تا این که ماموران امنیتی توانستند با تلاش شبانه روزی هشت تروریست دیگر را شناسایی و دستگیر کنند. این در حالی است که کلیه افراد بازداشت شده در تاریخ 14 دیماه 93 هنگامی که در منازل مسکونی خود خواب بوده اند هر کدام در خانه خود از روستای نصیر اباد سرباز بازداشت شده اند.
سید باقر حسینی بر خلاف رای و نظر حسینعلی شهریاری نماینده سیستانی های زاهدان این افراد را از اعضای جیش العدل معرفی می کند نه یک باند مجزا و جداگانه.
17 بهمن ماه، در درگیری شبه نظامیان جیش العدل و ماموران سپاه در منطقه آسپیچ سراوان از دو طرف تعدادی کشته می شوند و عده ای از اعضای جیش العدل بنا بر ادعای ماموران امنیتی بازداشت می شوند و جیش العدل هم در وبسایت خود اعلام می کند خودرو متعلق به سپاه را منفجر کرده است.
18 بهمن، مسئولان امنیتی استان از بازداشت یک تیم تروریستی در اسپیچ سراوان خبر می دهند.
20 بهمن، نماینده سراوان میر مرادزهی از کشف 250 کیلوگرم مواد منفجره در یک خانه تیمی در اسپیچ سراوان خبر می دهد.
22 بهمن، علی اوسط هاشمی از بازداشت "همه عوامل نا امنی های 8 سال گذشته بلوچستان" خبر داد.
24 بهمن، وزیر اطلاعات محمود علوی از انهدام یک باند در سراوان و کشف 350 کیلوگرم مواد منفجره می گوید. مسئولان پیشتر گفته بودند: بازداشت شدگان نصیر اباد 90 در صد عوامل نا امنی استان سیستان و بلوچستان اند که پس از آن این واقعه رخ داد.
26 بهمن ، علی اصغر میرشکار معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از دستگیری عوامل دو باند خبر داد که "عامل همه نا امنی های 8 سال پیش بلوچستان" معرفی شدند.
در اظهارات میرشکار بمبگذاری و کشتن 33 نفر از مردم چابهار در تاسوعای حسینی و ترور کشتن 43 مامور انتظامی نیز به پرونده بازداشت شدگان نصیر اباد اضافه شده است.
با توجه به اظهارات فوق چند سوال ایجاد می شود:
1. بازداشت شدگان نصیر آباد کارمند و کارگر و دانشجو بوده اند یا سوپرمن و بت من؟!
2. طبعا از این به بعد بلوچستان نباید شاهد هیچ گونه نا امنی باشد چرا که همه عوامل نا امنی بازداشت شده اند.
3. چرا هیچ گونه سلاحی از افراد بازداشت شده در خانه و در هیچ محل دیگری پیدا نشده است؟!
4. چرا جلسه عمومی و علنی و یا دادگاهی علنی با حضور مردم و علمای اهل سنت برگزار نمی کنند تا مو از ماست کشیده شود؟!
5. چگونه استاندار و مسئولان قضایی در مورد همچنین موضوعی بر خلاف قانون خود کشور، بدون برگزاری دادگاه و صدور حکم و شنیدن دفاعیات متهمان با حضور وکیل، حکم "تروریست" و مسبب همه عوامل نا امنی استان به آنها داده می شود؟!
6. چرا به نامه های خانواده های بازداشت شدگان که دلایل بی گناهی عزیزانشان را بیان کرده اند هیچ پاسخی از سوی مسئولان داده نشده و داده نمی شود؟!
7. چرا استاندار و مسئولان امنیتی جلسه ای با حضور مولانا عبدالحمید و بزرگان معتمدن استان و با حضور جوانان بازداشت شده برگذار نمی کنند که بی پیرایه و بدون دلهره اظهارات آنها را منعکس شود؟ مطمئنا اگر گناه کار باشند مسئولان نباید ترسی در این زمینه داشته باشند. و خلاف قانون هم نیست.
8. راستی کسی خبر دارد که مسئول ترور معاون اجتماعی فرماندار ایرانشهر جناب مرحوم باشنده ، مسئولان ترور مولوی علی دهواری، مسئولان ترور حامد ریگی طلبه مکی، مسئولان ترور حافظ ظاهر خمر، و ....چرا تا کنون بازداشت نشده و پیگیری در این زمینه هم صورت نگرفته است؟!
9. چرا فقط در ترور شدن و قتل معلم های سیستانی حساسیت نشان داده می شود و ترور روزانه جوانان بلوچ بدون هیچ پیگیری به فراموشی سپرده می شود؟!
حبیب الله سربازی

No comments:

Post a Comment