Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مگر کردها مثل ما یک قوم ستمدیده و سنی نیستند؟ مگر کردها مثل ما غیرت ندارند؟


بر حذر باش ای بلوچ
مگر کردها مثل ما یک قوم ستمدیده و سنی نیستند؟ مگر کردها مثل ما غیرت ندارند؟
زنان شجاع کرد برای دفاع از ناموس خود در مقابل حیوانات وحشی بنام داعش و القاعده بدون روسری و چادر اسلحه به دست می گیرند تا اسیر این هیولاهای جنایت پیشه ماقبل تاریخ نشوند.
حال ما بلوچها در فضای مجازی سرگرم بحث با مشتی داعشی عقب مانده بلوچ هستیم که مثلن شرف و حیثیت و غیرت بلوچ با شرکت یک یا دو زن (آنهم با حجاب) در سریالی که فرهنگ بلوچ را زنده نگه می دارد؛ از بین رفته است یا نه؟
تلویزیون و تئاتر و سریال و فیلم و ترانه و غیره فرهنگ هیچ قوم بخصوصی نبوده. حتی همان عربهایی که اسلام را به ما دادند، در آنها ظاهر می شوند. در تاریخ و فرهنگ بلوچ زنان شجاع بسیاری بوده اند که در حماسه های تاریخی و حتی عشقی و شاعرانه نقش داشته اند. در بلوچستان پاکستان سالهاست که خواننده، مجری و هنرمند بلوچ در تلویزیونهای "وش تی وی" و کویته بوده و هستند. در بلوچستان ایران هم خواننده و حتی رقاص های معروفی مثل "هنوک" بوده اند
حالا مشتی عقب مانده ذهنی داعشی ضدزن که ارزش زن را چارتا چارتا فقط و فقط در بستر می بینند، برای ما از ارزش و غیرت و شرف و حیثیت می گویند. آنروز که داعش هزاران دختر کرد را بعنوان غنایم جنگی اسیر کرد و به حیوانات وحوش خود هدیه داد؛ غیرت و شرف شما کجا بود تا اعتراض کنید؟
با داعشی نمی توان یک گفتمان متمدنانه داشت. اینها تا قدرت ندارند، فریبکارند و از سپر اسلام برای کتمان امیال حیوانی و جنایتکارانه خود استفاده می کنند. تا به قدرت رسیدند، مردها را سر می برند و زن و مادر و خواهر و دختران آنها را بعنوان غنایم جنگی بین خودشان تقسیم می کنند. حتی جانورهای وحشی ماقبل تاریخ هم این کار را نمی کردند. پس تفکر منفور داعش در بلوچستان جایی ندارد. بروید گم شوید به همان سوریه و عراق.

No comments:

Post a Comment