Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نامه تعدادی از همکلاسی ها و دوستان فرهاد بهرامزهی ، دانشجو بازداشت شده در نصیر آباد سرباز


نامه تعدادی از همکلاسی ها و دوستان فرهاد بهرامزهی ، دانشجو بازداشت شده در نصیر آباد سرباز   به گزارش کمپین فعالین بلوچ تعداد 10 نفر از همکلاسی ها و دوستان فرهاد بهرامزهی معروف به (امید) دانشجوی باز داشت شده از اهالی روستای نصیر آباد سرباز خطاب به فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان و خطاب به تمام سازمان هایی حقوقی که از این مظلوم و بیگناهان دفاع می کنند نامه ای نوشته اند که به شرح ذیل است:


با سلام
جناب سردار رحیمی واقعا خسته نباشید! به قول شما این تروریست ها که 90 درصد نا امنی در استان (سیستان و بلوچستان)  زیر سر آن ها بوده است ایا بعد از گرفتن آنها دیگر هیچ نا امنی دراستان صورت نگرفته است؟! در این فاصله معلم بلوچ به نام کمال گمشادزهی درسراوان ،و افرادی در مرز پیشین ترور نشده اند؟! ودرایرانشهر و سرباز قتل و سرقت مسلحانه دیگری صورت نگرفته است؟! لطفا این جرم ها را به اسم همانها بازداشت شدگان بزنید!
 نا سلامتی شما در کشور اسلامی زندگی می کنید این همه تهمت ودروغ برای چیست؟! اگر از سال 86 تا الان  90 درصد نا امنی زیرسر اینها بوده پس گروه هایی مثل جندالله و جیش العدل چند درصد نا امنی استان را انجام میدادند؟! (بترسید ازخدا). اکنون که بعد از بازداشت این افراد مشاهده شد که نا امنی های دیگری در استان پیش آمد و برای توجیه افکار عمومی آقای حسینی نماینده زابل امده و اتهام جدید ارتباط این افراد به جیش العدل را می زند! هر روز این دروازه بر یک پاشنه می چرخد؟!

ما که زیر این نامه را امضا کرده ایم بعنوان همکلاسی فرهاد (امید) که چهار سال با هم در یک دانشگاه درس می خوانیم بعضی ها از راهنمایی تا دانشگاه باهم همکلاسی بودیم ولی کوچکترین مورد سیاسی از فرهاد ندیدیم چگونه است که شما ظرف یک روز این همه اعتراف از او گرفتید؟! کسی که این کارها وناامنی را که شما گفتید انجام داده است هیچ گاه با خیال راحت شب کنار خانواده اش نمی خوابد!

فرهاد(امید) دانشجو ترم آخر کارشناسی رشته علوم تربیتی در دانشگاه راسک بود که 14 دی ماه 93 روز یکشنبه ماموران شما به خانه وی یورش بردند و او را ازخواب بیدار کردند و با لباس شب بدون دمپایی انها را جلوی مادرش کشان کشان با سرمای استخوان سوز در صندوق عقب گذاشتند و به مادر و خواهرانش بی حرمتی کردند. و از آنها فیلمبرداری می کردنند.اگرفرهاد همیشه معلم وبسیجی می کشت وناامنی های مسلحانه ایجاد می کرد، چگونه است که او را در حال خواب در خانه اش گرفتید و چرا یک اسلحه دفاع از خودش نداشت چرا دانشگاه می رفته و درس می خوانده است؟ کسی که در کارهای تروریستی باشد و از این راه ارتزاق بکند! تبعا می داند که بخاطر این کارها و ناامنی یک روز یا دستگیر میشود و  یا فراری! چراباید زحمت بکشد درس را با آن هزینه هنگفت امروزی ادامه بدهد؟!

ترم دی ماه از دستش رفت دیگر نگذارید این فرصت(ترم بهمن)ازدستش برود. ما آن را هم در دانشگاه وهم جامعه دیدیم چنین فردی نیست که شما می گویید حتی بامعلمان عزیز سیستانی که در اوایل سال تحصیلی می امدند در خانه ایشان مهمان بودند تا برایشان خانه پیدا میکردند. و هر مشکلی که در روستا داشتند. نزد او و پدرش که یکی از ریش سفیدان آن منطقه می باشد می  رفتند تا مشکلشان را حل کند.
ما بعنوان دانشجو و بعنوان یک قشرمهم درجامعه خواستارآزادی فرهاد وهمراهانش هستیم. این کارهایی که شما می کنید باعث می شود مردم نسبت به نظام بدبین شوند روزی که این معلم وبسیجی عزیز شهید شدندآن دو درعزاداری عمویش(پدرامین ویوسف بهرام زهی از بازداشت شدگان) بودند که ماهم با او حضورداشتیم.
اگر شما در اتهاماتی که به فرهاد نسبت می دهید صادق هستید دادگاه علنی برگزار کنید، تا بیاییم برای دوستان و برادرعزیزمان شهادت بدهیم و اجازه ملاقاتشان را به خانواده و دوستانش بدهید.
جناب آقای رحیمی و مسئولان مربوط به این بازداشت شده ها، فرهاد را آزاد کنید چون در15 دی ماه روز چهارشنبه کنکور ازمون کارشناسی ارشد دارد نگذارید از زندگی اش عقب بیفتد.

اگر شما این صدای ما را نشنوید ما جمعی از دنشجویان جهت دفاع از حق این عزیزان به تهران می رویم ، هر برچسبی دارید به ما بزنید اما ما به بی گناهیشان معتقدیم. و اگر در تهران به ما جواب ندادند ما پیش "احکم الحاکمین" شکایت میکنیم وان کسی است که جواب اه واشک مادران مظلوم مارا می دهد.

اسامی امضا کنندگان این نامه که همگی دانشجو و از همکلاسان فرهاد هستیم:


1
. امین داد ریسی 2. اکبرایرندگانی 3. مهرالله بلوچ 4.اصغر بلوچی 5. اقبال رند بلوچ 6. رامین بهرام زهی 7. اسدالله طایفی 8. اسلم در زاده مطلق 9. عبدالغفور ریسی ماه 10. یونس ایران نژاد

http://balochcampaign.com/

No comments:

Post a Comment