Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

قتل عام اعضای خانواده فتحی خان شه بخش توسط نیروهای دولتی

عدالت نیوز: در ادامه گزارش قتل عام های گسترده ای که در بلوچستان از سوی نیروهای دولتی صورت گرفته است و انتشار گزارش قتل عام مردان و زنان روستای کناردُر در سال 1369 و قتل عام اعضای یک خانواده بلوچ از طایفه نارویی در بخش نصرت آباد شهرستان خاش و گزارش قتل عام اکثر مردان روستای قلعه بید(قلابید) از توابع شهرستان خاش ،در ادامه می پردازیم به گزارش قتل عام اعضای یک خانواده دیگر از طایفه شه بخش (فتحی خان شه بخش)که تمام اعضای خانواده وی توسط نیروهای دولتی کشته شده اند.
فتحی خان شه بخش دارای 6 فرزند پسر می باشد که در مجموع 5 تن از فرزندانش بشمول یک تن از نوه هاو یکی از برادرزادگان وی توسط نیروهای دولتی به اتهامات واهی مواد مخدر توسط نیروهای دولتی کشته شده اند.
و اخرین بازمانده این خانواده نیز در حال حاضر در تعقیب و گریز نیروهای دولتی است. اعضای خانواده فتحی خان شه بخش که توسط نیروهای دولتی کشته شده اند به شرح زیر می باشد
1_ناصر شه بخش ناصر شه بخش فرزند فتحی خان توسط نیروهای دولتی در بخش کورین خاش کشته شد.
2_ظاهر شه بخش ظاهر شه بخش فرزند فتحی خان توسط نیروهای دولتی کشته شد.
3_نادر شه بخش نادر شه بخش فرزند فتحی خان در کمین نیروهای دولتی کشته شد 4_صاحبداد شه بخش صاحبداد شه بخش فرزند فتحی خان توسط نیروهای دولتی کشته شد.
5_مهراب شه بخش مهراب شه بخش فرزند فتحی خان یک تن از متنفذین و سران طایفه شه بخش در روستای دومگ از نواحی زاهدان در مقابل درب منزلش در مقابل دیدگان اعضای خانواده اش توسط نیروهای دولتی تیرباران و بشهادت رسید. 6_رضا شه بخش رضا شه بخش فرزند صاحبداد و نوه فتحی خان توسط نیروهای دولتی کشته شد.
7_رحیم شه بخش فرزند محمد رضا برادرزاده فتحی خان می باشد.
قتل عام مردم بلوچ طی انگها و اتهامات واهی از سیاست های فاشیستی نظام در بلوچستان در جهت نابودی مردم بلوچ می باشد و در طی سه دهه حکومت جمهوری اسلامی هزاران تن از فرزندان بلوچ به اتهامات واهی تیرباران و یا بدون ادله و برگزاری دادگاهی عادلانه و شفاف اعدام گشته اند که بعضا بسیاری از خانواده های بلوچ بتمامی اعضای خانواده خویش را از دست داده اند.
و همانگونه که گزارشی مستند از روستای کناردُر را در اختیار رسانه ها قرار دادیم، که تمامی مردان این روستا بشمول چند تن از زنان توسط نیروهای دولتی به اتهام واهی مواد مخدر و همکاری با مخالفین نظام قتل عام شدند ،که در این بین سن بسیاری از کشته شدگان بالای 60 و70 سال و زیر 18 سال بوده است.
پس از قتل عام مردان روستای کناردر تا هم اکنون این روستا توسط زنان که از بازماندگان قتل عام سال 1369 هستند اداره می شود و در حال حاضر سرپرستی این روستا را زنی بنام کدخدا جان بی بی عهده دار است وقبل از وی زنی دیگر بنام کدخداد دادبی بی عهده دار بود.
مردان و زنان روستای کناردُر توسط نیروهای دولتی به اتهامی واهی جهت سرکوب و ضرب شصت نشان دادن قدرت سپاه به مردم منطقه بود و هیج اتهامی متوجه افراد این روستا نبوده است.
یا اعضای خانواده علیم نارویی که در مجموع توسط نیروهای دولتی کشته شدند.در مجموع 7 تن از اعضای خانواده علیم نارویی که از فرزندان وی بودند به همراه دو تن از دادمادهایش که در مجموع 9 تن می شوند توسط نیروهای دولتی بدون هیچ گونه اثبات جرمی توسط نیروهای دولتی به اتهام واهی مواد مخدر بصورت فردی توسط نیروهای دولتی کشته شده اند.
قتل عام مردان روستای قلعه بید(قلابید) و قتل عام خانواده فتحی خان شه بخش از سلسله ادامه گزارشهای قتل عام نظام در بلوچستان است که نظام در خفا به این شیوه از قتل عام و پاکسازی منطقه ای دست می زده و از نگاه سازمانهای حقوق بشری و از نگاه سازمان ملل متحد و گزارشگران سازمان های مربوطه مخفی و به انگ اتهام مواد مخدر سرپوش می گذاشته است.
اعضای خانواده و افرادی که در گزارش بالا و یا گزارشهای قبلی منتشر کردیم،نهادهای دولتی هرگز در این موارد اطلاع رسانی ننموده و این اعدامها در خفا و سانسور شدید خبری انجام گرفته است.اما بازماندگان این عزیزان به همراه دلایل محکمه پسندی باقی هستند .
لذا ما ملت بلوچ از سازمان ملل متحد و سازمان عفو بین الملل و سازمان حقوق بشر تقاضا داریم تا در این رابطه با اقدامی سریع و قاطع مانع از نسل کشی نظام جمهوری اسلامی در بلوچستان در رابطه با قتل عام مردم بلوچ گردند و در این مورد به هر چه شفاف شدن موضوع و اشکار شدن بسیاری از جنایات دیگر جمهوری اسلامی در رابطه با جنایت علیه بشریتی که بر علیه ملت بلوچ انجام داده است همکاری ودر این رابطه پرونده جداگانه ای ترتیب اثر داده و به داد ملت مظلوم بلوچ برسند.
ما نیز به نوبه خود تمام تلاشمان را خواهیم نمود تا مستندات کامل و مدللی در اختیار رسانه ها و سازمانهای حقوقی قرار دهیم تا روند چاره جویی و دادرسی و محاکمه سران جمهوری اسلامی که در این قتل عامها دست دارند هر چه زودتر به نتیجه برسد.
و مهم تر اینکه سازمان ملل متحد در رابطه با کمکهایی که به جمهوری اسلامی در رابطه با ریشه کن کردن مواد مخدر می نماید تجدید نظرو این کمک ها را قطع نماید ،زیرا جمهوری اسلامی با دریافت کمک های سازمان ملل متحد در رابطه با مبازه با مواد مخدر دستش برای ادامه جنایت و نسل کشی در بلوچستان بازخواهد ماند و در نتیجه کمکهای سازمان ملل متحد در رابطه با قتل عام ملت بلوچ بکار گرفته خواهد شد.
لذا از سازمان ملل متحد وسازمان عفو بین الملل سازمان حقوق بشر خواهان پرداختن به این موضوع در سطح گسترده ای هستیم و در انتظار عدالت و محاکمه سران جمهوری اسلامی.
پنجشنبه، 20 اسفند ماه 1394 برابر با 10-03-2016
http://edaalatnews.blogspot.de/2016/03/7.html?m=0

No comments:

Post a Comment