Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعتراض کاربران شبکه های مجازی به حذف نام بلوچستان توسط معاون رئیس جمهور

ابتکار

Watch the video:



کاربران شبکه های مجازی و فعالین بلوچ به حذف نام بلوچستان توسط خانم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اعتراض کردند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، معصومه ابتکار معاون حسن روحانی رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان محیط و زیست کشور در همایشی متعلق به گرد و غبار گفت: منشا ۲۵ درصد گرد و غبار کشور از تالاب جازموریان است که در حد فاصل “سیستان و کرمان” است.
این در حالی است که تالاب جازموریان در جنوب غرب بلوچستان و در حد فاصل بلوچستان و کرمان قرار دارد.
با توجه به حساسیت های ایجاد شده در این زمینه در سالهای اخیر بخاطر حذف نام بلوچستان از تابلوهای شهرداری و سربرگ های برخی از ادارات دولتی توسط تندروها، اکنون سخنان خانم ابتکار نیز با واکنش مردم مواجه شده و این اقدام را “نادرست” و “هویت زدایی” تلقی کرده اند.
بسیاری از کابران بلوچ با وارد شدن به صفحه اینستاگرام خانم ابتکار اعتراض خود را به حذف نام بلوچستان از سوی ایشان اعلام کردند.
وی پس از اعتراضات گسترده در اینستاگرام خود نوشت: “متاسفانه فیلمی که از سیما پخش شده ناقص است. به کار بردن نام سیستان به تنهایی اشتباه لفظی بوده و در ادامه صحبت هم آن را کامل کرده و از عنوان سیستان و بلوچستان استفاده کردم که پخش نشده است”
وی افزود: “به همین دلیل هم به سیما اعتراض خواهم کرد. زیرا این بی دقتی ها ریشه اختلافات قومی می شود. متن فیلم کامل به زودی در فضای مجازی منتشر خواهد شد. از تذکر هم میهنانم تشکر می کنم.”
چندی پیش تابلوهای بلوار بلوچستان در زاهدان توسط “تندروها” رنگ پاشی شده و مدتی بعد از جا کنده شدند.

No comments:

Post a Comment