Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

این سه تصویر بیانگر دردهای بیشماری است که مردم بلوچ در سایه حکومت مرکزی متحمل میشوند.


محمود بلوچ‎ har lagt till 3 nya foton.
زرگ گاز درجهان
ایران یکی از صادرکنندگان بزرگ در بحث معادن کانی
ایران دربهترین موقعیت اقتصادی و در استراتژیکی ترین نقطه جهان از جهت اقتصادی و بحث صادرات و واردات و ترانزیت وووووو....
اما این ثروت هیچ حاصلی جز فقر وبدبختی برای ما نداشته است.ما نمی خواستیم از سهم نفت و گاز به مردم بلوچ چیزی هدیه کند.سهم مان بجای خود!!!!
اگر فقط سرمایه ها و موقعیت های اقتصادی خود بلوچستان را در راستای زدودن فقر و محرومیت بکار می گرفت نه تنها ملت بلوچ _ بلوچستان امروز خوشحال بود بلکه حکومت مرکزی نیز سهم قابل توجهی نصیبش می شد.
اما نگاه تبعیض گرا و ضد بلوچ و ضد سنی جمهوری اسلامی موجب گشته تا ملت بلوچ و سرزمین بلوچستان یکی از محروم ترین،فقیر ترین،بیمار ترین،مورد تبعیض قرار گرفته ترین ...ملت ها و استانها و یا سرزمینها در جهان قرار گیرد.به گونه ای که اگر سیاست فقیر زدایی ومحرومیت زدایی در بلوچستان شروع شود ممکن است 60 سال طول بکشد تا بلوچستان با قم و کاشان برابری کند.
شوخی بردار نیست که 90 درصد مردم بلوچ زیر فقر مطلق اند و 100 درصد بلوچستان توسعه نیافته و ویرانه ای بیش نیست.
برای اینکه 1 درصد از فقرکاسته شود ودرصدی به توسعه استان افزوده شود ،جبران این خسارات ممکن است 10 سال زمان ببرد در سایه حکومت مرکزی!!!
اما اگر اداره امور استان به خود مردم بلوچ واگذار شود توسعه یافتگی و فقر زدایی روند رو به رشد و با سرعتی بیشتر انجام خواهد گرفت.چرا که مردم بلوچ بهتر به درد و نیازمندی های استان واقف اند و وقتی درد را پزشک حاذقی تشخیص دهد دوره درمان ان نیز کمتر و به سرعت انجام خواهد گرفت.و نتیجه معضلات ومشکلات فعلی و بدبختی های بلوچ و بلوچستان از جانب حکومت مرکزی و قشر غیربومی است که متاسفانه این قشر غیر بومی نیز تعصبی کمتر از جمهوری اسلامی نسبت به ما مردم بلوچ ندارند و حقیقتا بلوچستان توسط نظام و بصورت نظامی اداره میشود.مشکل اینجاست که باید سیاست بومی کردن استان بلوچستان در پیش گرفته شود و این امر فقط در سایه حق خودمختاری بلوچستان ممکن است تا برای همیشه دغدغه دخالت حکومت مرکزی کنار گذاشته شود.
انچه می بینید در تصویر وضعیت زندگی سخت مردم من است ،نه برای زندگی و امید به زندگی_بلکه برای اینکه زنده بمانند!!!
زنده ماندن با زندگی کردن فرق می کند.برای زنده بودن فقط باید به فکر نان شب بود.
اما برای زندگی کردن باید امید و ارزوها و رویاها . ترسیمی از یک اینده خوب در ذهن باید داشت.ادمی که زندگی می خواهد از فکر نان شب خلاص است و فارغ و به اینده فکر می کند.
مردم من برای زنده ماندن جان میدهند در حال حاضر_ولی با تلاش هم روح زندگی را باید برگردانیم .
و نیاز است به تلاش شما خواننده عزیز_نیاز است به همکاری تک تک شما
محمود بلوچ
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬

No comments:

Post a Comment