Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اسامی بیش از 300 تن از قربانیان نسل کشی سیستماتیک در بلوچستان

اسامی بیش از 300 تن از قربانیان نسل کشی سیستماتیک در بلوچستان
اسامی 317 تن از افراد طایفه نارویی که توسط نیروهای دولتی تیرباران و اعدام گشته اند.
عدالت نیوز:در ادامه گزارشات مربوط به قتل عام مردم بلوچ توسط نیروهای دولتی و پس از افشای قتل عام چندین خانواده و قتل عام روستائئیان بلوچ در ادامه می پردازیم به گزارش جمعی مربوط به قتل عام مردان طایفه نارویی _البته لازم به یادآوری است که این تعداد از اسامی که ما در این گزارش ذکر می کنیم 20%از مجموع کشته شدگان این طایفه می باشند و 80%درصد دیگر از کشته شدگان این طایفه همچنان باقی است>در مجموع میتوان گفت بیش از دو هزار تن از اعضای طایفه ای نارویی توسط نیروهای دولتی کشته و تیرباران گشته اند و اسامی را که ما جمع آوری کردیم برمیگردد به اطلاعاتی که کمتر از ده نفراز شاهدین و کسانی که در این رابطه اطلاعات جزئی داشتند و استناد به گزارشاتی که از اعدام بسیاری در رسانه های اجتماعی و خبرگزرایها نشر شده بود.
همچنین در رابطه با جمع آوری اسامی کشته شدگان طایفه شه بخش نیز بدین صورت می باشد که ما در مجموع فقط به 5%پنج درصد از آمار کشتار افراد این طایفه دست یافته ایم.امید است مردم عزیزدر این مورد همکاری نمایند و اسامی کشته شدگانی را که در لیست نیست برای ما ارسال نمایند.
همچنین سازمانهای حقوق بشری وفعالان رسانه ای می توانند در راستای اینکه به آمار کلی کشتار در بلوچستان دست یابیم،همکاری نمایند. اتهام اکثر اعدامیان و کسانی که بصورت صحرایی در بلوچستان کشته شده اند مربوط به اتهامات واهی مواد مخدرو اشرار است (اتهاماتی که جهت کشتار مردم بیگناه بلوچ صورت قانونی می دهند) است و این در حالی است که در بسیاری از این جنایات قربانیان بدون اثبات جرم و ادله کافی اعدام گشته اند و بسیاری که بصورت صحرایی تیرباران گشته اند هیچ گونه پرونده قضایی نداشته و دولت نیز از افشای اسامی آنان خودداری نموده است. پس از اذعان خانم مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان در رابطه با قتل عام مردان یک روستا در بلوچستان ، فرصت آن پیش آمد تا اسناد مربوط به جنایات دولتی در بلوچستان را موشکافی و رسانه ای گردانیم.در میان اسامی این قربانیان خانواده هایی هستند که به تمامی اعضای آنها کشته شده و یا حداقل بیش از نیمی از افراد خانواده کشته شده اند.
همچنین این افراد ساکن روستاهایی هستند که بتمامی مردان آن روستاها کشته شده اند و روستاهایی نیز وجود دارد که بمباران و خالی از سکنه گشته اند. امید است سازمانهای حقوقی و سازمان ملل متحد و سازمان عفو بین الملل، خصوصا جناب احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در رابطه با قتل عام مردم بلوچ توسط رژیم تهران بصورت جداگانه تشکیل پرونده داده و بصورت شفاف این موضوع را پیگیری و رژیم آخوندها را بابت نسل کشی سیستماتیک ملت بلوچ مورد بازخواست و محاکمه قرار داده و مانع از جنایت نسل کشی بیش از این گردند.تمامی این افراد که ما اسامی آنان را در این لیست جهت افشای جنایات در اختیار شما می گذاریم توسط نیروها و ارگانهای دولتی کشته شده و حتی یک تن از این قربانیان بصورت قانونی وشفاف در یک دادگاه عادلانه محکوم نگشته و محروم از حق داشتن وکیل بوده اند.
بعلت تحقیقات محلی که از افراد صورت گرفته است بسیاری از مردم تاریخ دقیق اعدام و کشتار را بیاد نداشته ،و بدین خاطر در گزارش ذکر نشده است اما جهت صحت و سقم گزارش ،طایفه نارویی تمامی این گزارش را از سوی هر ارگان و نهادی که صورت گیرد تائید می کنند.زیرا بسیاری از این افراد از اعضای یک خانواده و یک روستا می باشند و این لیست بیشترین امار افراد قربانی را در منطقه نصرت اباد و حصارونیه در بر می گیرد که محل زیست طایفه نارویی می باشد.
این لیست به همکاری کمپین جمع آوری اسامی کشته شدگان بلوچ تهیه شده است و امید است مردم بلوچ اسامی کشته شدگان را برای ما به ادرس کمپین جمع آوری اسامی کشته شدگان بلوچ در فیسبوک ارسال نمایند به همراه تصاویری اگر از قربانیان موجود می باشد.
کپی گزارشات مربوط به قتل عام هایی که ارئه می دهیم تنها با ذکر منبع آزاد است.
به لینک زیر مراجعه نمایید جهت مشاهده اسامی و گزارشات قتل عام بلوچها توسط رژیم فاشیست تهران
اینجا کلیک کنید
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬

No comments:

Post a Comment