Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شواهد ترور شهید عامر ستوان رئیس اداره برق سرباز - فعال اجتماعی و مذهبی


شواهد ترور شهید عامر ستوان رئیس اداره برق سرباز - فعال اجتماعی و مذهبی
در تاریخ 10 شهریور 95 جسد حلق آویز شده عامر ستوان رئیس اداره برق شهرستان سرباز یافته شد و پس از چند روز مسئولان انتظمی تلاش کردند که پرونده را مختومه اعلام کنند.
طبق تصاویری که از محل وقوع جرم بر علیه عامر ستوان به دست آمده و ضمیمه این متن منتشر خواهد شد شواهد مبنی بر اینکه این موضوع قتل بوده و هر گونه انگیزه خودکشی منتفی می کند بیان می شوند:

1. گردن نامبرده با نخ کلفت و یا طناب باریک یک سانتی از پشت گرفته و خفه شده است.
2. قاتلان پس از کشتن وی او را به طور ناشیانه ای با روسری زنانه با قطر بیش از 5 سانتی آویزان کرده اند که هیچ گونه شباهتی با آثار به جا مانده باریک از نخ یا طناب ندارد.
3. طبق تصاویر و گفته شاهدان عینی شهید عامر در حالی آویزان شده که پاهایش روی زمین کشیده می شده اند و این موضوع که پای فرد به راحتی بر روی زمین بوده و حتی روی زمینه کج شده اند موضوع خودکشی را منتفی می کند.
4. فرد به طرزی آویزان شده است که اگر نامبرده می ایستاد قدش حتی از قسمت گره روسری اعدام هم بالاتر می رفت چه برسد که با همین روسری اعدام شود. 
5. جالب است بدانید که دست هایش نبسته بودند و کسی که قصد خودکشی داشته باشد هنگامی که در حال خفگی باشد حتما با دست های بازش از خفه شدنش جلوگیری می کند. یا روی پاهایش می ایستد که خفه نشود.
6. در تصویر واضح است که صندلی پشت سر به شکل ناشیانه ای گذاشته شده است چرا که اگر فرد روی صندلی می ایستاد قدش حتی از چهارچوبه در نیز بالاتر می رفت.
7. در خارج شدن از خانه از داخل باز بوده است و فقط به شکل معمولی بسته شده بود.
8. کلیه آثار این ترور به شکل حرفه ای از خانه پاک شده اند.
9. جالب است بدانید شهید عامر ستوان در یک آپارتمان زندگی می کرده است. اما نیروی انتظامی بدون هیچ بررسی از شواهد موجود و بدون تحقیق از همسایگان در این مورد که چه کسانی در آن شب رفت و آمد داشته اند، به دادگاه اعلام کرده که این موضوع خودکشی است!
10. پزشکی قانونی اذعان کرده که پیش از حلق آویز شدن بر اثر خفگی جان داده است.
11. نیروی انتظامی بدون تحقیق از دادگاه خواسته که پرونده را مختومه اعلام کند!
12. علیرغم اینکه خانواده گفته که عامر با هیچ کسی طرف نبوده و هیچ گونه خصومتی با کسی نداشته اما نهادهای انتظامی در ابتدا تلاش کرده اند که این موضوع را به قتل های طائفه ای نسبت دهند و پرونده را مختومه اعلام کنند اما هنگامی که نتوانسته اند، آن را یک خودکشی معمولی اعلام کرده اند.
13. از همه این موارد گذشته شهید باذن الله عامر ستوان یک فرد مذهبی، فعال اجتماعی و سیاسی، و یکی از چهره های شناخته شده در ایرانشهر و سرباز و شناخته شده در بین فعالان مذهبی نیز بود و کلیه کسانی که او را می شناسند اتهام خودکشی را بدون اندک شکی منتفی می دانند و نامبرده به هیچ عنوان در خانه، محل کار و زندگی اجتماعی با فشار خاص روحی و .... مواجه نبود که او را به سمت خودکشی بکشاند.

نتیجه گیری: قاتل یا قاتلان از افراد حرفه ای بوده اند که با توجه به شیوه کار ظمن اینکه وابسته به نهاد خاصی باشند ایجاد شده است برای اینکه این گمان ایجاد نشود تقاضای همه ما پس از نشر این شواهد این است که نیروی انتظامی و دادگستری با نزدیکان مقتول همکاری کرده و پرونده را در جریان انداخته و قاتل یا عاملان قتل را پیدا کنند.
سوال آخر: اگر مقتول کسی به غیر از عامر ستوان و مرحوم باشنده که سال قبل کشته شدند و یک فرد غیر بومی از شما استان می بود آیا ین پرونده مختومه اعلام می شد یا 20 نفر از جوانان بلوپ بازداشت و مورد اتهام قرار می گرفتند؟!
ما عدالت اجتماعی و اسلامی و انسانی می خواهیم نه چیزی بیش.

No comments:

Post a Comment