Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اجلاس بررسی مساله اقلیت ها در سازمان ملل متحد برگزار شد / همزمان با ارائه گزارش احمد شهید


منیره سلیمانی از بلوچستان و کریم عبدیان از عرب های اهواز
منیره سلیمانی از بلوچستان و کریم عبدیان از عرب های اهواز

همزمان با ارائه گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران به شورایحقوقبشر سازمان ملل

متحد، سازمان ملت های بدون نماینده "یو ان پی او" و سازمان بین المللی دفاع از حقوق اقلیت ها "ام آر جی" روز دوشنبه 12 3-2012 نشستی را تحت عنوان «حقوق اقلیت ها در ایران» آغاز کردند .

به گزارش فعالان حقوق بشر قومیت های ایرانی، در این نشست مارک لاتیمئر دبیر سازمان بین المللی دفاع از حقوق اقلیت ها، فاخته زمانی فعال حقوق بشر آذربایجانی و منیره سلیمانی از حزب مردم بلوچستان، کریم عبدیان از سازمان حقوق بشر اهواز و آنتونیو برچینگر از مسئولین سازمان عفو بین الملل حضور دارند.

پیش از برگزاری اجلاس سازمان " ام .آر. جی" و" یو. ان. پی. او" در بیانیه مشترکی خواستار توجه جامعه بین المللی به سرکوب ها علیه اقلیت های قومی، مذهبی و زبانی شدند.

مراسم اجلاس تا روز چهاردهم مارس و در شهر ژنو ادامه خواهد یافت که در آن شخصیت های مختلفی از جمله نمایندگان اقلیت ها و سازمان های غیر دولتی شرکت می کنند.

سازمان های "یو ان پی او" و" ام آر جی" تلاش دارند تا از طریق برگزاری این جلسات، توجه سازمان ملل را نسبت به وضعیت حقوق اقلیت های قومی، دینی و زبانی در ایران جلب کنند.

ایران همچون بسیاری از کشورهای منطقه خارومیانه از گوناگونی قومی، زبانی و مذهبی برخوردار است .

سازمان های گروهای اتنیکی می گویند از زمان تاسیس دولت نوین ایران افزون بر سرکوب سیاسی و نقض آزادی های عمومی به آنان ستم ملی نیز اعمال می شود .


برگزار کنندگان این کنفرانس اعلام داشتند که تلاش خود را برای طرح برخی از مهم ترین مسائل قومیت ها در ایران مبذول خواهند کرد .

آنتونیو برچینگر از سازمان عفو بین الملل نیز در این کنفرانس حضور دارد تا تصویر واضحی از وضعیت حقوق اقلیت ها در ایران نشان داده شود و طرح هایی را به سازمان های بین المللی جهت تضمین حقوق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این قومیت های ارائه دهد.


http://www.alarabiya.net/articles/2012/03/12/200264.html

No comments:

Post a Comment