Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تشکيـــل تيــم پژوهشــی منابــع طبيعــی و معــادن بلوچستــان

سرزميــن پهنــاور بلوچستـــان کــه بيــــش از دوبرابــــر کشــــور نــــروژ اســــت، سرشــــار از منابــــع طبیعــــی ، کانسارها و مواد معدنــــی اســــت.

مردم بلــــوچ در مقايســــه با ملــل جهــــان فقیرتریــــن ملــــت نسبــــت به سرمايه هــــای نهفتــــه در سرزمينــــش هســــت.
سرزميــن غنــی و زرخيز بلوچستــــان بيــن ایران ، پاکستان و افغانستان تقسیــــم شده اســــت . زمامــــداران غيــربلــوچ حاکــــم بر بلوچستــــان اشغالـی به نفــــع خــــود نمی داننــــد تا اوضــاع اقتصــادی و شرايــــط سياســی بلوچستـــان و ثروتهــای کـــلان نهفتـــه در بلوچستـــان را بطــــرزی واقعــــی انعکاس دهنــــد. در حاليکــــه بر منابــــع و سرمايه هــــای ملــــی بلوچستــــان کنترل داشتــــه و دهها سال است که بـه استخــــراج منابــع طبيعــی و معــادن بلوچستــان مشغــــول هستنــــد ميليونهــــا بلــــوچ روز به روز فقيرتــــر می شوند.

بهــــره برداری از ثروت هــــای نهفتـــه در بلوچستــــان که متعلــــق به ملــــت بلــــوچ هستنــــد با نقــــض قوانيــــن جهانــــی و با همکــــاری شرکــــت های خارجــــی ، دولتـی و خصوصی صــــورت می گيــــرد.

وضعیــــت اسفبــــار اقتصــــادی ميليونهــــا بلــــوچ و تاراج ديوانــــه وار سرمايه هــــای ملـی بلوچستـــــان بوسيلــــه غيربلوچهــــا نشــــان می دهـــــد که تأسيـــــس یک ارگــــان پژوهشــــی مستقـــــل برای نقشـــه بــرداری، نظــــارت و جمــــع آوری اطلاعــــات و اطلاع رسانــی درخصــــوص منابع طبیعــــی و مــــواد معدنــــی بلوچستــــان بسيــــارضــــروری اســــت.
تیم پژوهشــــی منابــــع طبیعــــی و منابــــع بلوچستــــان" پاسخــــی مناســب به ايــــن ضــــرورت اســــت. تيم پژوهشـــی در صــدد اســت تا با کــار و فعاليتهــای درازمــدت به جمع آوری اطلاعــات و مــدارک در مــورد منابــع طبيعــی و معــادن بلوچستــان اشغالی بپـــردازد.

جمــع آوری اطلاعــات و فاکتــها در زمينــه سرمايه هــای ملــی بلوچستــــان و راه اندازی يک منبــع اينترنتــی در مورد منابع طبيعـــی و معــادن بلوچستــان جهــت روشنگـــری وجلــب توجــه مــردم بلــوچ، رسانه هــای بين المللــی، سازمــان ملل متحــد و سازمانهــای مدافــع حقـــوق بشـر، احزاب و محافل سياسی که معتقد به عدالت اجتماعی و پايبنــد به موازيــن بيــن المللــی هستنـــد ، ازجملــه اهــداف تيـم پژوهشـــی است.

همکــاری بلوچهــای مسئــول و آگاه بــه منافــع ملــی مــردم بلـــوچ در ايــن مسيــر از اهميـــت زيــاد برخوردار بــوده و به پيشــرفـــت و نتيجــه دهــی امــور تيــم پژوهشــی کمـک خواهـــد کــرد.
از طريق آدرس پستی و ايميل های زير می توانيــد با تيم پژوهشی تماس بگيريد.

Research Team
P.O. BOX 56
0623 OSLO
NORWAY

forskningsteam@hotmail.com
baluch.research@gmail.com


تيــم پژوهشــی منابــع طبيعــی و معــادن بلوچستــان


اسلــو ـ ششــم ژوئـــن ۲۰۱۱

No comments:

Post a Comment