Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سیستان را چه به منطقه آزاد شدن!!!


بلوچ وبلوچستان مظلوم‎ har lagt till 3 nya foton.
سیستان را چه به منطقه آزاد شدن!!!
زمزمه ها و طرح هایی به گوش می رسد و و پرونده هایی راهروهای مجلس را اشغال کرده که زیر بغل شهریاری و حسینی است و کاسه امتیاز گیری در جهت تبدیل شدن سیستان به یک منطقه آزاد تجاری!!
و این در حالی است که سیستان چنین موقعیت و پتانسیلی ندارد که بتواند به منطقه آزاد تبدیل شود.
جای دیگری باید بدنبال جواب سوال گشت که چرا می خواهند سیستان منطقه آزاد شود و این در حالی است که چابهار با دارا بودن شرایط و موقعیت و مهر دفتری منطقه آزاد اسکله نه بلکه اسکلتی بیش نیست>
کولی ها بدنبال چه چیزی هستند که نمی گذارند چابهار قطب اقتصاد و تجارت دنیا شود آن هم با موقعیت استراتژیک اش
ولی زابل می تواند چرا؟
حال با توجه به این که چابهار با موقعیتی که دارد و می تواند قطب دنیای اقتصاد و تجارت شود نمی شود منطقه آزادپر رونقی که حقش است:البته بماند که نامش منطقه ازاد است ولی د عمل ویرانه و اسکلتی بیش نیست!!
آن وقت زابل که در حال حاضر زیستگاه کولی هاست و انگار ارث پدری از ما ملت بلوچ می می خواهند در نظر داردند منطقه آزاد اعلامش کنند؟
زابلی که بادهای صد و بیست روزه اش با سرعت 120کیلومتر در ساعت همراه با طوفان شن که دارد نمی توان روی این بادهای خدادای سرمایه گذاری کرد تا بتوان از نیروی این باد در جهت انرژی برق استفاده کرد چگونه می خواهد بشود منطقه آزاد .در حالی که گفتیم از نیروی بادش نمی توان استفاده کرد زیرا در عرض ده روز این بادها تمامی جنگل توربین های بادی را دفن خواهد کرد.وجزء طوفان شن چیزی دیگر از منابع و موقعیت ها را ندارد.
چرا چابهار با موقعیت استراتژیک و آماده اش نباید منطقه آزاد تجاری دنیا و در حقیقت قطب تجارت و اقتصاد دنیا شود.موقعیتی که بندر چابهار دارد به ندرت چنین موقعیت و شرایطی را دیگر کشورها دارند.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی و یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج و دریای عمان بوده و در کریدور شمال – جنوب نقش مؤثری ایفاء خواهد کرد.
چابهار به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری در خارج از خلیج از نظر سیاست و استراتژیکی ملی در مواقع جنگ و بحران‌های منطقه مجزا و نقطه‌ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت‌های اقتصادی آن به شمار می‌رود، قرار گرفتن چابهار در یک خلیج، موقعیت بندری ایده‌آلی را برای توسعه فیزیکی آینده به آن می‌دهد که بسیاری از بنادر دنیا دارای این مزیت نیستند.
یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است. ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه را از طریق ایران و دریای خزر به کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج و جنوب آسیا برقرار می‌کند.
و هزارن موقعیت و موهبت دیگر دارد ولی سیستان چی دارد ؟
آری منطقه آزاد سیستان شدن که عیبی نیست ولی حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است.
وقتی سیستان منطقه آزاد شود خوب این منطقه به خودی خود شرایط منطقه آزاد شدن را ندارد زیرا جزء بادهای 120 در ساعت چیزی دیگه ندارد و هر چی که به این منطقه آزاد می خواهد رونق تجاری بدهد باید از سایر مناطق بلوچستان خودکفایش کنند.
این یعنی چه؟
این یعنی اینکه تمامی منابع و معادن و موقعیت های تجاری بلوچستان تحت استعمار زابلی های کولی قرار می گیرند و به تاراج می روندو بنام منطقه آزادسیستان مهر می خورند ،بی انکه درصدی از سود و منفعت حاصله نسیب ملت بلوچ شود.یعنی سوپاپ اطمینانی برای کولی ها و تباهی برای ملت بلوچ.
بطور کل منابع و معادن و موقعیت های بلوچستان تحت استعمار مستقیم زابلی های کولی بنام منطقه ازاد سیستان قرار می گیرد.
جواب اینجاست که چرا خود چابهار که شرایط و پتانسیل تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد نمی تواند در عمل تبدیل به یک منطقه ازاد تجاری شود ولی زابل می تواند ؟
اگر دلیل کولی ها همسایگی و هم مرز بودن با افغانستان است .و از این موقعیت می خواهند استفاده کنند خوب باید گفت چابهار نه تنها با افغانستان بلکه با تمام دنیا دارای مرز ابی و خاکی است.حتی قطب شمال و جنوب !!!!!
و در ثانی همسایگی با افغانستان بسته به شرایط کلی بلوچستان دارد بالاخص چابهار...
بحث در این جاست که فعلا در بلوچستان بحث منابع و معادن و موقعیت های اقتصادی و تجاری که می تواند ملت بلوچ را روزی سرآمد ملتها کند باقی مانده و با دادن امتیاز به زابل جهت تبدیل شدن به منطقه ازاد می خواهند از این طریق منابع کانی و معدنی و موقعیت های اقتصادی و تجاری ما را به استثمار بکشند.
بقیه موقعیت ها و راههای درآمد و امید را بر روی ملت بلوچ بسته اند و تنها بهانه ای که ملت بلوچ فعلا در این شرایط بغرنج محاصره اقتصادی و بن بست شغل اداری و آزاد می توانند مطرح کنند بحث استخراج منابع و معادن کانی و استفاده از موقعیت مناسب تجاری است تا از این طریق راهی بسوی نجات از فقر و شکستن محاصره ای باشند که عمدا حکومت توسط زابلی های کولی انجام داده است.
کولی ها هوشیارانه عمل کرده و می خواهند که اگر این بهانه و در حقیقت خواست مردم بلوچ که در محاصره فقر و تبعیض و جنایت قرار دارند عملی شود بهتر است سیستان را منطقه ازاد اعلام کنیم تا از این طریق درصدی منفعت حاصل از این امتیاز نصیب ملت بلوچ نشود.و حقیقتا بدین گونه است و خواهد بود .از زمانی که این زالوهای کولی اداره بلوچستان را در دست گرفتند جزء آوارگی ،فقر و محرومیت،ترور و قتل عام و بگیر و ببند های خودسرانه و در کل به حاشیه بردن ملت و کوتاه کردن دست این ملت از مشارکت در ساختن بلوچستان و پرداختن به ملت بلوچ کوتاه شده است.
و این جاست که ملت بلوچ این اجازه را به کولی های زابلی نخواهد داد و قاطعانه اعلام می کنیم با اینکه زابل خاک عزیز ماست ولی فعلا تا زمانی که شما کولی های بی هویت را از زابل اخراج نکرده و بلوچستان را آزاد از دست شما نگردانیم هرگز نخواهیم گذاشت سیستان منطقه ازاد اعلام شود .و اعلام مخالفت خود را اعلام میداریم.
و همه فرزندان بلوچ همانگونه که قاطعانه ایستادند و مخالفت خود را با طرح تقسیم و تجزیه خاک مادری اعلام کردند با همان قدرت و قاطعیت در برابر این طرح شوم هم خواهند ایستاد.
و کولی ها بدانند که باید بلوچستان را ترک کنند در غیر این صورت با واکنش سخت و تندی از سوی ملت بلوچ روبرو خواهند گشت و این واکنش برگی از تاریخ را در بلوچستان به خود اختصاص خواهد داد و آینده گان خواهند گفت از خیانت ها و جنایت های شما و خواهند گفت که ملت بلوچ با صبر هشتاد ساله اش به یک باره طوفان خشمی گشت که تبعیدهای کولی و مهمانان خائن ناخوانده اش را که ادعای صاحب خانگی کردند به درک اسفل فرستادند.
البته که باید بروند.شک نکنید و شک نکنند.
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬
محمود بلوچ

No comments:

Post a Comment