Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کشته شدن 6 تن از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در درگیری با پژاک

دبی-نجاح محمد علی (العربیه.نت)
به گزارش منابع رسمی روز جمعه 22-7-2011 منطقه مرزی میان ایران و عراق شاهد درگیری های خونبار میان نیروهای گروه مسلح کرد "حزب حیات آزاد کردستان " معروف به پژاک و سپاه پاسداران بود که به کشته شدن تعدادی تن از فرماندهان سپاه انجامید.

بنا به گزارش های رسیده 6 تن از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران و همچنین فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه قم در کمینی که حزب استقلال طلب حیات آزاد کردستان برای آنها در منطقه مرزی میان کردستان ایران و عراق نصب کرده بود کشته شدند.

سرلشکر عاصمی فرمانده لشکر علی بن ابیطالب و مسئول یگان حفاظت اطلاعات سپاه قم به همراه 5 فرمانده سپاه که برای ماموریت اطلاعاتی به منطقه سردشت کردستان رفته بودند در کمینی که "پژاک" برای آنها تدارک دیده بود کشته شدند.

سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در روزهای گذشته اعلام کرده بود که به پایگاه حزب "پژاک" هجوم برده و تعدادی از اعضای آن را به قتل رسانده است.

محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در این مورد گفت: تا نابودی کامل این گروهک ضد انقلاب ما به حملات خود ادامه خواهیم داد.

کانال تلویزیونی نوروز وابسته به پژاک به نقل از فرماندهان این حزب گزارش داد در نتیجه در گیری های اخیر 57 تن از نیروهای سپاه کشته شدند .

پژاک در سایت رسمی خود گزارش داد که نیروهای سپاه بامداد روز پنجشنبه هنگام عبور از مرز عراق تلاش داشتند که به سوی پایگاه های این حزب حمله کنند که با مقاومت پیشمرگه های این حزب روبرو شدند که در نتیجه متحمل خسارت های سنگین شده مجبور به عقب نشینی شدند.

پیشتر سرلشکر دلاور اعلام کرده بود نیروهای سپاه توانستند سه پایگاه از پایگاه های نظامی پژاک در عراق را بطور کامل منهدم کنند .

یک مقام بلند پایه نظامی روز 11-7-2011 مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را متهم کرده بود که زمینی به وسعت 150 کیلومتر در مرز عراق در اختیار حزب استقلال طلب" پژاک " قرار داده است.


No comments:

Post a Comment