Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

جریمه داشتن ماهواره در ایران 300 هزار تومان و مقاومت در برابر ماموران 700 هزار تومان است

دبی – العربیه.نت
چندی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جمع آوری ماهواره را در شهرهای مختلف به شکل گسترده ای کشور آغاز کرده است.

این اقدام در دوره های پیشین نیز صورت می گرفت اما این بار این عمل بطور گسترده انجام می شود و برخورد نیروهای انتظامی نیز کاملا شدید است .

بنا به خبرهای رسیده به "العربیه.نت" جریمه فردی که ماهواره در اختیار دارد 300 هزاز تومان است. اما اگر شخصی در برابر ورود نیروی انتظامی به خانه خود مقاومت نشان دهد و با آن ها درگیر شود، این جریمه به 700 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

در این میان نحوه جمع آوری ماهواره نیز جلب توجه می کند. ابتدا ماموران به پشت بام می روند و دیش ها را از بالا به پایین ساختمان پرت می کنند. پس از آن به در خانه ها می کوبند. شاهدان عینی به "العربیه.نت" گفتند ماموارن حکم تفتیش منازل بدون نام در اختیار دارند. اگر کسی بگوید که ماهواره ندارد او را هل می دهند و با زور وارد خانه می شوند. گاهی هم مشاهده شده که ماموران اقدام به توهین و حتی ضرب و شتم فردی می کنند که در برابر ورود آن ها به منزل خود مقاومت کرده است.

پس از این مرحله ماموران شناسنامه و کارت ملی فردی که گیرنده ماهواره در منزل او یافت شده را به همراه خود می برند. در روزهای بعد احضاریه ای برای فرد به آدرس خانه اش می آید که در صورت عدم مراجعه به دادسرا حکم جلب او صادر خواهد شد.

در دادسرا هر فردی که ماهواره در خانه داشته موظف است 300 هزار تومان جریمه پرداخت کند. چنانچه در برابر ورود ماموران به منزل خود مقاومت نشان داده یا به هر طریقی با آن ها بگو مگو کند این جریمه تا 700 هزار تومان افزایش می یابد.


http://www.alarabiya.net/articles/2011/07/27/159636.html

No comments:

Post a Comment