Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

--حمله ویروس جدیدی با نام "استارس" به بخش های "صنعتی" در ایرانرئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور خبر داد

دبی-العربیه.نت

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران می‌گوید از کشف دومین ویروس رایانه ای که صنعت این کشور را هدف قرار داده با نام "استارس" خبر داد.

جلالی یکشنه 25-4-2011 در گفت ‌و ‌گو با خبرگزاری "مهر" گفت که آزمایش‌ها روی این ویروس آغاز شده، اما هنوز نتایج "قطعی" در این مورد به دست نیامده است.

پیشتر "کیون هوگان" یکی از کارشناسان یک شرکت تکنولوژی آمریکایی گفته بود که یک ویروس رایانه ای منتشر شده است که به نظر می رسد برای هدف قرار دادن برنامه اتمی ایران توسط یکی از کشورها ساخته شده باشد. پس از آن روزنامه واشنگتن پست 16-2 – 2011 به نقل از منابعی در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد نیروگاه اتمی نطنز پس از آسیب دیدن از ویروس استاکس نت دوباره بازسازی شد. روزنامه "نیویورک تایمز" نیز گزارش داد که ویروس رایانه ای "استاکس.نت" پروژه مشترک آمریکا و اسرائیل برای از کار انداختن برنامه غنی سازی اورانیوم ایران است.

اکنون رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران گفته است که در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که این ویروس با سیستم همساز است، یعنی امکان دارد در ابتدا با فایل ‌های دستگاه‌های دولتی اشتباه گرفته شود.

جلالی همچنین گفت هنوز تهدید ویروس "استاکس‌نت" برطرف نشده است، چرا که ویروس‌ها طول عمر دارند.

او همچنین احتمال داد که وزارت خارجه ایران نسبت به پیگیری حقوقی چنین موضوعاتی "کم‌توجهی" کرده باشد.


******

Inaakhonda khodeshoon virus hastand va mesle virus amal kardeand dar in 30 saal khasan dar khosos-e takhrib-e eghtesaad-e keshvar! Lazem nist vuris khariji befrestan! :)

No comments:

Post a Comment