Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سال از ارسال اولين ايميل در تاريخ اينترنت گذشت


دو محقق رايانه در اولين تلاش خود براي ارسال پيام ميان دو رايانه تنها توانسته بودند دو حرف اول از اين كلمه سه‌حرفي را ارسال كنند و قطعي شبكه آرپانت آن زمان مانع از موفقي آنان در مرتبه اول شده بود.
به گزارش شبكه ايران و به نقل از "گلوبال‌اسپك" جمعه‌اي كه گذشت در تاريخ علم اينترنت يكي از مهم‌ترين روزها به شمار مي‌رفت، جمعه سالروز ارسال اولين پيغام در فضاي مجازي و بين دو رايانه بود كه ۴۱ سال پيش و در سال ۱۹۶۹ در آمريكا رخ داد و از آن به عنوان اولين نامه الكترونيكي (ايميل) دنيا ياد مي‌شود.
در ساعت 10:30 صبح روز 29 اكتبر سال 1969 دو محقق علوم رايانه نخستين پيام مجازي را از طريق فضاي اينترنت اوليه موسوم به آرپانت كه توسط وزارت دفاع آمريكا تدارك ديده شوده بود، بين دو رايانه در دانشگاه كاليفرنيا ارسال كردند.




پروفسور "لئونارد كلينراك" و "چارلي كلين" دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد اين دانشگاه در اين پروژه سعي داشتند تا كلمه "LOG" را بين دو رايانه از طريق شبكه جابجا كنند و اين پيام حاصل اولين استفاده از فناوري ارسال بسته در شبكه بود كه منادي دنياي مدرن اينترنت امروزي شد.
اين پروژه تنها در ارسال دو حرف اول اين كلمه موفقيت‌آميز بود و پس از ارسال دو حرف Lo شبكه مورد استفاده قطع شد و حرف g ارسال نگرديد اما تلاش دوباره اين دو محقق براي ارسال اين كلمه موفقيت آميز بود و توانستند اين كلمه را بين دو رايانه جابجا كنند.
البته پيش‌بيني پروفسور لئونارد كلينراك نيز در نوع خود جالب بود، وي پس از اين موفقيت اعلام كرده بود كه " رايانه‌ها هنوز در دوران طفوليت خود به سر مي‌برند اما آنها رشد خواهند كرد و بسيار پيچيده خواهند شد. ما احتمالا مانند جريان الكتريسيته كنوني و امكانات تلفن حاضر، شاهد گسترش امكانات رايانه‌ها خواهيم بود كه به خانه‌هاي شخصي و ادرات در سراسر كشور خدمات ارائه خواهند كرد.

No comments:

Post a Comment