Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وزیر خارجه روسیه : صبر جامعه بین المللی در قبال ایران محدود است

مسکو - خبرگزاریها،العربیه



سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه 22-4-2010، طی اظهاراتی هشدار داد شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی تواند برای به طور نامحدود منتظر ایران باقی ماند تا این کشور به هشدارهای جامعه بین المللی درباره برنامه هسته ای اش توجه کند.



لاوروف که سخنانش از تلویزیون پخش می شد افزود، اگر ما درباره اوضاعی صحبت می کنیم که همه چیز آن به بن بست رسیده است، من فکر نمی کنم شورای امنیت برای مدتی نامحدود، بدون دخالت در چنین اوضاع موضع نظاره گر را در پیش بگیرد .



وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با استفان اسمیت وزیر امور خارجه استرالیا شرکت کرده بود در ادامه گفت، ما در موضعی هستیم که پیش از هر چیز هدف اصلی ما اجرای تصمیمات آژانس بین المللی انرژی هسته ای است که از حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد برخوردار است.



این اظهارات ظاهرا به طرح مورد تایید آژانس بین المللی انرژی هسته ای اشاره دارد که برای حل بحران هسته ای ایران از طریق انتقال اورانیوم با نسبت کمترغنی شده تهران به خارج و تبدیل آن به میله های سوختی و سپس انتقال آنان به این کشور پیشنهاد شده است.



گفتنی است که تهران تاکنون از اجرای طرح اژانس بین المللی انرژی اتمی ممانعت کرده است و این موضع روسیه را به عنوان یکی از حامیان اصلی این طرح دچار خشمگین کرده است.

No comments:

Post a Comment