Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فراخوان خانم رجوی به محکوم کردن اعدام جمعی و خودسرانه ۱۶ زندانی در زاهدان و ارجاع پرونده اعدامها به شورای امنيت ملل متحد


اعدامها به اعتراف رژيم با اهداف سياسی صورت گرفته و مصداق بارز جنايت عليه بشريت است

صبح روز شنبه 4آبان، 16زندانی سياسی، به دستور خامنه ای ولی فقيه رژيم آخوندی، به منظور ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم به جان آمده سيستان و بلوچستان به طور جمعی در زندان زاهدان حلق آويز شدند و رسانه های حکومتی عکسهای اجساد قربانيان را که بی رحمانه از جراثقالها آويزان شده اند، منتشر کردند.

زندانيان مزبور که از مدتها قبل در زندان بوده اند، به اعتراف سردژخيم خون آشام، محمد مرزيه «دادستان عمومی و انقلاب زاهدان» در انتقام کشته شدن شماری از پاسداران در سراوان اعدام شدند. وی گفت: «اين افراد در پاسخ به شهادت مرزبانان، در سراوان اعدام شدند آنها وابسته به گروهک جيش العدل، انصار و ساير گروه های شرارت بودند و تنها يکی از پاسخها به حادثه شب گذشته بود» (خبرگزاری نيروی قدس موسوم به تسنيم- 4آبان). بنا به گزارش رسانه های حکومتی در حمله شب گذشته به يک مرکز نيروهای سرکوبگر در سراوان 17تن از پاسداران کشته شدند.

اين در حاليست که ساعتهايی پس از اين اعدامها مقامات رژيم اعلام کردند که هنوز نمی دانند چه گروهی مسئول اين حمله است. هدايت الله ميرمرادزهی نماينده سراوان در مجلس ارتجاع به خبرگزاری نيروی قدس- تسنيم- گفت: هنوز مشخص نيست عاملان حمله «از چه گروهی بوده اند، اطلاعات دقيقی هنوز از اين حادثه در دست نيست و هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين حادثه را برعهده نگرفته است». اين مزدور ساعتی بعد گفت «فرماندار سراوان اعلام کرده که گروه جيش العدل مسئول اين حادثه بوده اما تا اين لحظه، اين خبر تأييد نشده است» (تسنيم- 4آبان)

علی عبداللهی، معاون امنيتی انتظامی وزارت کشور، نيز گفت: «تا کنون هيچ گروهی مسئوليت اين حادثه را برعهده نگرفته و ما نيز در حال بررسی اين موضوع هستيم. نشست شورای امنيت کشور برای بررسی اين موضوع روز يکشنبه برگزار می شود» (خبرگزاری حکومتی ايسنا- 4آبان).

خانم مريم رجوی، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، جامعه جهانی را به محکوميت قاطع اعدامهای خودسرانه و جمعی صبح شنبه فراخواند که به تصريح سرکردگان دستگاههای سياسی و قضايی رژيم، با اهداف سياسی و برای انتقام گيری از مردم منطقه و ايجاد وحشت صورت گرفته است. اين اعدامها بدون ترديد از مصاديق جنايت عليه بشريت است.

وی افزود: سکوت و بی عملی در مقابل شمار فزاينده اعدامها که از زمان انتخاب رئيس جمهور جديد ملايان از 270مورد گذشته است، کمک به اين رژيم قرون وسطايی در استمرار و تشديد اين جنايتهای ضدبشری است. وی خواستار ارجاع پرونده به شورای امنيت ملل متحد و قرار گرفتن سردمداران رژيم در مقابل عدالت به خاطر جنايت عليه بشريت شد.

خانم رجوی عموم مردم ايران به ويژه مردم و جوانان سيستان و بلوچستان را به همبستگی و همدردی با خانواده اعدام شدگان فراخواند.

جديدترين گزارش گزارشگر ملل متحد درباره نقض حقوق بشر در ايران که در روز اول آبان منتشر شد تأکيد می کند 724زندانی در فاصله ژانويه 2012 تا ژوئن 2013، در ايران اعدام شده اند و می افزايد وضع حقوق بشر در ايران هم چنان نگران کننده است و نشانی از بهبود ندارد. به دنبال انتشار اين گزارش باند روحانی، شعارهای اعتدال و تعامل را به کنار گذاشت و شورای حقوق بشر ملل متحد را به باد حمله گرفت و سخنگوی وزارتخارجه اش گفت: «انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر را توهين به ملت بزرگ ايران (بخوانيد فاشيسم دينی حاکم بر ايران) دانسته و آن را به رسميت نمی شناسد».

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
4آبان 1392 (26اکتبر 2013)

http://www.mojahedin.org/news/128173

No comments:

Post a Comment