Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پرویز مشرف بار دیگر هند را به حمایت از شورشیان بلوچ متهم کرد



لندن- رئيس جمهور سابق پاکستان پرویز مشرف هند را به تهیه موشک های ضد هوایی، راکت و خمپاره انداز برای شورشیان بلوچ در استان جنوب غربی کشور، بلوچستان متهم کرد.


استـــون - خبر ۲۷ می ۲۰۱۱


در گوشه ای از مصاحبه وی با تلویزیون بی بی سی با اشاره به اتهام همدستی پاکستان در پنهان کردن اسامه بن لادن در ابوت آباد، مشرف با طفره رفتن از پاسخ به این موضوع، گستاخانه هند را به دامن زدن به مشکلات بلوچستان و حمایت از حرکت های قومی متهم کرد.

او به طرز حیرت انگیزی گفت؛ آیا می دانید که ما پنج کامیون حامل سلاح را همین اواخر متوقف کرده ایم، فقط حدود دو ماه پیش. پنج کامیون حامل موشک های ضد هوایی، راکت و خمپاره انداز. حالا این پنج کامیون از کجا آمده؟ متعلق به چه کسی است؟ آمریکایی ها و یا دولت افغانستان؟ نه آقا. هند اینها را تامین کرده است. و ما این را می دانیم.


در پاسخ به اثبات این اتهام، سخنگوی دولت مشرف، فواد چودری گفت؛ به رئیس جمهور سابق(پرویز مشرف) اتهاماتی در چارچوب بازداشت اکبر بگتی، رهبر شورشیان بلوچ وارد شده است. همانطور که می دانید در رابطه با کامیون های سلاح متوقف شده، پاکستان به هند در رابطه با تامین سلاح شورشیان بلوچ مظنون است. اما نه او و نه مشرف هیچگونه دلیلی برای اثبات ادعای خود ارائه نداده اند.

دولت ایالات متحده ادعای اخیر پاکستان را به دخالت هند در مسئله شورشیان بلوچ رد کرده است، کمیسیون عالی هند در لندن نیز اتهامات مشرف کاملا بی اساس دانست.

No comments:

Post a Comment