Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چند روز پس از حمله به بیوت مراجع در قم صادر شد --- بیاینه اعتراضی دختران آیت الله منتظری به نیروهای حکومتی ایران

دبی - العربیه

دختران مرحوم آیت الله منتظری مرجع تقلید در قم با صدور بیانیه ای حمله به بیت آن مرجع تقلید توسط نیروهای هوادار دولت ایران را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضای عصمت منتظری، اشرف منتظری، طاهره منتظری و سعیده منتظری دختران آیت الله منتظری رسیده ونسخه ای از ان در اختیار العربیه.نت گذاشته شده با مقایسه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 7 تیر 1360(28 ژوئن 1981) و حمله به بیت آن مرجع تقلید نوشتند: " این دو حادثه هرچند هر کدام دارای ویژگی های تلخ و مصیبت بار است، ولی وجوه نسبتاً مشترکی را می توان در آنها جستجو نمود. ویژگی انفجار دفتر مرکزی حزب در سال 60 این است که در آن اشخاصی ارزشمند و تأثیرگذار در مسیر انقلاب به شهادت رسیدند، ولی در حمله به دفاتر این دو مرجع تقلید هرچند شخصی کشته نشد اما شخصیت حقوقی و حرمت فقاهت و مرجعیت به دست عده ای قلیل و سازمان یافته کشته شد. و مگر نه این است که حرمت یک انسان مانند خون او باید احترام داشته باشد؟!"
هفته گذشته تعدادی از نیروهای هوادار دولت ایران، به بیوت دو مرجع تقلید آیت الله صانعی و مرحوم آیت الله منتظری، اموال این دفاتر را تخریب کردند. پس از این حادثه، نیروهای وزارت اطلاعات ایران با حکم دادگاه ویژه روحانیت دفتر آیت الله منتظری را بازرسی و سپس پلمپ کردند.

مصونیت بیوت مراجع در زمان شاه

دختران آیت الله منتظری در بیانیه خود با اشاره به مصونیت دفاتر مراجع در زمان حکومت شاه در ایران نوشتند: "همه می دانیم که در رژیم گذشته بیوت و دفاتر مراجع تقلید حتی بیت مرحوم امام خمینی با این که در رأس مبارزه با آن رژیم بودند مصونیت داشت و هیچگاه مورد تعرض و حمله قرار نگرفتند. این در حالی است که دفتر آیت الله العظمی منتظری تاکنون چندین مرتبه مورد هجوم و تخریب قرار گرفته و اموال آن به غارت رفته است."


مهاجمین طرفداران ولایت فقیه

در این بیانیه آمده است "جالب توجه این است که مهاجمین نیز گروهی خشن و افراطی و احیاناً فریب خورده و مزدور بودند که خود را طرفدار ولایت فقیه معرفی می کردند. تقدیس خشونت و افراطی گری و نفاق و انحراف و فتنه گری، وجوه مشترک بین مهاجمین به دفتر این دو مرجع عالیقدر و مسببین انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی است."

"در حادثۀ امسال، دفتر مرجع تقلیدی برای چندمین بار مورد حمله و تخریب و غارت قرار گرفت که شخصیت دوم انقلاب بود و بسیاری از شخصیتها و مسئولین بالای نظام و نیز بسیاری از علماء و فضلاء و حتی چندین مرجع تقلید نزد او درس خوانده و استادی او را از افتخارات خود نام برده اند."


وصیت نامه آیت الله خمینی

این بیانیه ببه نقش آیت الله منتظری در انقلاب اسلامی ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی اشاره می کند و به وصیتنامه آیت الله خمینی در زمان برکناری آیت الله خمینی اشاره می کند و می افزاید، " آیا این چنین است معنای عمل کردن به توصیۀ مرحوم امام خمینی که در آخرین نامۀ خود به آیت الله العظمی منتظری فرمودند: «من صلاح شما و انقلاب را در این می بینم که شما فقیهی باشید که نظام و مردم از نظرات شما استفاده کنند.»

آیت الله منتظری که سمت قائم مقامی رهبر ایران در زمان رهبری آیت الله خمینی را بر عهده داشت، در ماه های آخر عمر آیت الله خمینی، نامه های انتقاد آمیز به وی نوشت. این اقدام به برکناری آیت الله منتظری از سمت خود انجامید.

دختران آیت الله منتظری با حمایت از آن نامه های انتقادی نوشتند: "قابل انکار نیست که نظرات مرحوم آیت الله منتظری در سالهای کناره گیری از قدرت که در نوشته ها و بیانات ایشان منعکس است با هدف خیرخواهی و نصیحت و در راستای اصلاح نظام از انحرافات و آفتهای ویران کننده آن و احیاء اهداف اصلی انقلاب و دفاع از آزادی بیان و قلم و احزاب مردمی و حقوق مردم بوده است. مردمی که صاحبان اصلی انقلاب می باشند. اگر قرار است گفته ها و نوشته ها و خط امام محور کارها باشد پس چرا به آن بزرگوار نیز جفا می شود و «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» عمل می گردد؟ و چرا از ایشان استفاده ابزاری می شود؟! تاریخ و وجدان بیدار مردم باید قضاوت نمایند."

مرحوم آیت الله منتظری در سالهای اخیر، بزرگترین حامی معترضین ایرانی بود که "رهبر معنوی اصلاح طلبان" و "پدر معنوی جنبش سبز لقب گرفته بود.

No comments:

Post a Comment